Как да използвате сигурно услугите на Paysera?

Системата Paysera е напълно защитена, но сигурността на акаунта и данните зависи също и от Вашите действия в интернет. Препоръките по-долу ще Ви помогнат да гарантирате сигурността на действията си, извършвани в акаунта в Paysera и в интернет като цяло.

Сметка

Можете да влезете в системата на Paysera чрез мобилното приложение (като въведете парола или влезете, ползвайки биометрични данни) или чрез десктоп версията (уеб сайта).

Влезте в системата чрез десктоп версията (уеб сайта), като изпълните следните стъпки:

1. Отидете на https://www.paysera.bg, кликнете върху Вход и ще бъдете пренасочени към https://bank.paysera.com/bg/login.

2. Изберете метода за идентификация – имейл адрес или телефонен номер. Въведете нужните данни.

3. Изберете метода на вход в акаунта:

  • чрез мобилното приложение. Когато използвате мобилното приложение, ще трябва да потвърдите контролния код в приложението (той трябва да съвпада с кода, показан в прозореца на браузъра). Отворете приложението Paysera и плъзнете лентата за потвърждение, ако кодът, показан на екрана за вход, съвпада с кода в приложението. Препоръчва се за достъп до приложението да се използва идентификация с биометрични данни (пръстов отпечатък "Touch ID" или лицево разпознаване "Face ID"), за да се гарантира по-висока сигурност.
  • чрез въвеждане на парола. След като въведете паролата, ще получите достъп до своя акаунт и ще можете да виждате информацията по сметката си, но няма да може да използвате другите функции. За да управлявате напълно акаунта си, трябва да потвърдите данните за вход: в горната част на менюто вляво кликнете върху „Потвърждение за вход“ и изберете метода - чрез мобилното приложение или SMS. Имайте предвид, че SMS услугата включва допълнителни такси.
#
#

Моля, обърнете внимание на няколко много важни правила за сигурност, когато влизате в своя акаунт чрез настолната версия (уеб сайта):

  • отворете нов прозорец на браузъра и въведете адреса https://www.paysera.x (само следните домейни може да бъдат изписани на мястото на x: bg, lt, com, lv, ee, pl, es, de, ro, al, ge). В годния десен ъгъл кликнете върху "Вход" и ще бъдете препратени към https://bank.paysera.com/bg/login. Уверете се, че връзката е криптирана (визуализирана е иконката на "катинар" и адресът започва с “https"; проверете дали буквата “s” е поставена накрая – в някои случаи се вижда, само ако се кликне върху адресната лента), а за сигурна връзка се използва електронен сертификат, който се издава само на компанията Paysera, както е показано на снимката.

Системата Paysera не е достъпна на други, макар и много сходни адреси, като напр.: www.payssera.com, bank.paysera.anotherdomain.com, paysera.myf1ntech.com/paysera/login и т.н.

Ако сте отворили страница с подобен тип адрес и уеб сайтът е много подобен на официалния уеб сайт на Paysera, най-вероятно сте попаднали на измама. В този случай не въвеждайте никакви данни и незабавно уведомете отдел "Обслужване на клиенти" на Paysera.

  • винаги се отписвайте от акаунта си чрез опцията "Изход". Избягвайте да влизате в профила си на обществени компютри или устройства на други лица, тъй като те могат да съдържат злонамерен софтуер за кражба на пароли или други данни.
  • препоръчваме Ви да проверявате IP адресите, от които сте влизали в своя акаунт поне веднъж месечно. Можете да ги проверите, като кликнете върху "Настройки" > "Настройки на Paysera сметка" > "История на вход в системата". Ако имате подозрение, проверете дали е имало транзакции или влизания от различен IP адрес. Системата позволява на клиента да зададе IP адреси в клиентския си акаунт, от които ще бъде достъпен входът в системата: "Настройки" > "Настройки на Paysera сметка" > "Допълнителна мярка за сигурност". При съмнения за неоторизиран достъп, моля незабавно се свържете с отдел "Обслужване на клиенти".
  • не предоставяйте идентификационните данни за вход на никого. Ако някой Ви предложи да откриете сметка в Paysera от негово име или от името на други лица, или да извършите финансови действия, свържете се с отдел "Обслужване на клиенти" и ще бъдете уведомени за следващите стъпки.
  • ако личните Ви данни и данните за контакт бъдат променени, веднага ги актуализирайте в системата. В случай на инциденти, свързани със сигурността, или с цел да Ви предоставят важна информация, може да се наложи служители на Paysera да се свържат с Вас незабавно и/или да Ви идентифицират правилно.
  • новорегистрираните потребители в системата на Paysera трябва да обърнат внимание на "Въпросник за клиента" (KYC). Изображението вдясно показва как изглежда в мобилното приложение на Paysera.
#

Парола на акаунта

Паролата на акаунта трябва да бъде уникална и да се състои от поне 8 символа, главни и малки букви, цифри и специални знаци.

Моля, не използвайте в паролата Ваша лична информация или информация, свързана с членовете на Вашето семейство, например дата на раждане, имена, фамилия на членове на семейството или приятели, имена на домашни любимци, цифри и букви, които лесно може да бъдат отгатнати.

Старайте се да запомните паролата и не я съхранявайте в бележник, на телефона си или на друго място. Предлагаме да използвате приложения за съхранение на пароли и да запазите паролата си криптирана.

Не използвайте една и съща парола в други системи, тъй като може да се използва и за влизане във Вашия Paysera акаунт. Ако подозирате, че други лица са узнали паролата Ви, сменете я незабавно и проверете дали е имало неоторизирани влизания в акаунта и дали са правени опити за изпълнение или са изпълнени платежни транзакции.

Препоръчваме Ви да променяте паролата поне веднъж на всеки 3-6 месеца.

#

Смарт устройства

Използвайте само смарт устройства, които са законно придобити и внесени по официален път, чийто софтуер за операционна система не е бил манипулиран (хакнат) и на които не са инсталирани приложения от други източници, различни от Google Play и App Store.

Когато смарт устройството не се използва, то трябва да бъде заключено с код, парола или по друг начин. Кодът за заключване на устройството и ПИН кодът на мобилното приложение на Paysera не трябва да съвпадат с части от Вашия телефонен номер, регистрационен номер на автомобил, дати на раждане или други цифри, свързани с Вас - всички кодове трябва да бъдат уникални или трябва да се използват биометрични данни като пръстов отпечатък (Touch ID) или лицево разпознаване (Face ID).

Предварително инсталираният софтуер и софтуерът на други приложения трябва да се актуализират веднага след обявяването на актуализациите от разработчика на софтуера. Актуализациите са предназначени не само за отстраняване на неизправности, но и за елиминиране на уязвимост в сигурността и това е една от гаранциите за сигурност на операциите, извършвани с Вашето устройство.

Инсталирайте антивирусен софтуер на всички устройства, от които се свързвате към Вашия Paysera акаунт. Също така препоръчваме да инсталирате защитна стена (firewall), особено на компютри, тъй като това би възпрепятствало достъпа до компютъра от интернет.

#

Други действия онлайн

Бъдете внимателни, когато предоставяте личните си данни онлайн - уверете се, че ги предоставяте на надежден уебсайт.

Преди да пазарувате онлайн, проверете репутацията на магазините във форуми за купувачи и на уебсайтове за оценяване. Новорегистрирано име (домейн) на магазина, липса на реалното име на компанията, регистрационен номер и информация за контакт може да са признак за ниска надеждност на магазина. Моля, обърнете внимание и на адреса на уебсайта – дали започва със символи, различни от https:// и дали е налице буквата “s”.

Когато пазарувате онлайн, често се предлага плащане с карта и се изискват данните на картата. Пазарувайте от магазини, които имат специални обозначения, потвърждаващи сигурността на плащанията: "3D Secure", "Verified by Visa" и "MasterCard SecureCode".

Не отваряйте непознати или маскирани (съкратени) уеб линкове, които не разкриват истинския източник, публикувани в социалните мрежи или изпратени чрез SMS или имейл. Не отваряйте неизвестни документи, не инсталирайте софтуер от неизвестни източници, не посещавайте ненадеждни уеб страници.

#
#

Сертифицирана сигурност

Сигурността на системата Paysera се потвърждава от международния стандарт за технологии и процеси за сигурност PCI DSS (Стандарт за сигурност на данните при разплащане с платежни карти). Този стандарт за сигурност регламентира изискванията за фирми, които приемат плащания с карти и обработват данни на клиенти. Системата Paysera има инсталиран стандарта от най-високото 1-во ниво, който се използва за безопасното изпълнение на повече от 6 милиона транзакции с карти на година.

#

В случай на подозрителна ситуация: съмнително съобщение от името на Paysera, подозрителни транзакции, загуба на данни за вход или въвеждане на данни във фалшив уебсайт и т.н., моля свържете се незабавно с отдел "Обслужване на клиенти" на Paysera. Винаги ще Ви помогнем да намерите решение!