Всички категории

СПЕЦИАЛНО ЛЯТО ЗА ЕЛЕКТРОННИТЕ МАГАЗИНИ: Как да увеличим продажбите през лятото и да бъдем продуктивни?

sales-summer
Лятото обикновено е по-спокоен и много по-бавен период за продажби за много от онлайн магазините. Тъй като купувачите прекарват повече време на открито, броят на клиентите намалява, а тези, които посещават магазина, често се чудят – да пазаруват или да спестяват за празниците? Ако Вашият електронен магазин също изпитва така наречения летен спад на продажбите, не се притеснявайте, не сте само Вие. Нека разгледаме по-подробно как можете да увеличите летните си продажби и да използвате летните месеци продуктивно, за да развиете бизнеса си.

Защо онлайн продажбите се забавят през лятото?

Онлайн продажбите имат склонност да намаляват през лятото в широк диапазон от сектори - от канцеларски материали до домакински уреди. Причините за това са няколко:

  1. Лятната ваканция на учениците. Когато децата в училищна възраст заминат на почивка, продажбите на канцеларски материали, както и на детски дрехи и обувки може да намалеят значително. Не се обезсърчавайте обаче – продажбите на подобни стоки ще отбележат огромен скок в навечерието на месец септември, така че си струва да се подготвите предварително.

  2. Хубавото време. С покачването на температурите много хора естествено ще прекарват по-малко време пред компютъра и повече време навън. Това със сигурност може да окаже влияние върху онлайн продажбите. Също така, когато се разхождат из града, хората предпочитат да посещават физически магазини, да се разхлаждат в климатизирани помещения и да проверяват стоките лично, за разлика от зимния сезон, когато е по-удобно да се пазарува онлайн от топлината и комфорта на собствения дом.

  3. Плановете за предстояща отпуска. Често, когато лятото започне, купувачите, обичащи да пътуват, са много по-склонни да похарчат част от бюджета си за пътуване, отколкото за онлайн пазаруване. Освен това някои артикули, особено дрехите, обикновено са нещо, което пътниците планират да купят по време на ваканцията си. „Няма да си купя роклята сега, може би ще намеря нещо хубаво в Италия“, „Предстои рожден ден на приятеля ми, може би ще намеря нещо уникално по време на пътуването си до Гърция“ и т.н. Това също обяснява намаляването на онлайн покупките през лятото.

  4. Преживяване срещу вещи. През лятото купувачите са по-склонни да поглезят себе си и приятелите си с някои забавни дейности, а не с вещи. Подаръци като скачане с парашут, летене с балон с горещ въздух, концерти, вечери в ресторанти или каране на каяк стават все по-популярни. Желанието да прекарате време заедно през лятото, когато дните са по-дълги, е в контраст със зимата, когато дните са къси и тъмни и всички са погълнати от Коледната треска, често избирайки да подарят физически, красиво опакован подарък, вместо да прекарват време заедно.
sales-summer

Как да увеличим летните продажби? 🔥

Въпреки че лекият спад в онлайн продажбите е напълно нормален признак за летния сезон, със сигурност е най-добре да не се отпускате. Ето нашите съвети и идеи как можете да намалите, ако не и изцяло да премахнете спада в продажбите.

  1. Продавайте и рекламирайте сезонни продукти
    Доста често срещана практика, определено използвана от всички магазини за дрехи и обувки, която може да се адаптира и в други сектори. Например, има известна сезонност дори в продажбите на книги. Доста обичайно е да се подаряват книги през зимата, защото е толкова приятно човек да прекарва дългите, студени зимни вечери в четене на роман или биография! През лятото, от друга страна, може да искате да прочетете нещо по-леко, нещо, което можете да вземете със себе си на плажа, да четете навън и да се наслаждавате на слънцето - книги за пътешествия, книги за популярна психология и т.н.
  1. Не разчитайте само на онлайн реклама
    Както вече споменахме, през лятото хората прекарват по-малко време в сърфиране в Интернет, включително в социалните мрежи. Ако бизнесът Ви разчита единствено на социалните мрежи и рекламата в тях, помислете и за други варианти. Ако хората прекарват повече време в града и на село, може би трябва да опитате да рекламирате на открито? Или можете да създадете листовки, банери и плакати за Вашия бизнес и да ги разпространявате на места, където се събират много хора, паркове, фестивали и пазари, в зависимост от естеството на Вашия бизнес.
sales-summer
  1. Опитайте се да продадете изостаналите сезонни продукти
    Лятото е страхотно време да се организирате и подредите. Прегледайте артикулите, останали след зимата, и ги рекламирайте на специални цени и оферти. Не искате да губите пари от промоции? Поканете клиентите си да купят повече на по-добра цена или предложете безплатна доставка.

    Още за това как да увеличите продажбите, без да навредите на бизнеса си >
  1. Партньорство с други фирми
    Лятото е подходящо време и да опознаете по-добре бизнес партньорите си - нещо, за което често не Ви остава време, особено около Коледа. Може би дори е добре да проявите креативност и да уведомите клиентите си за Вашите успешни партньорства и заедно да стартирате промоционална кампания, като се представите един друг на Вашата аудитория. Може би произвеждате ръчно изработени лакомства и използвате местни продукти? Представете Вашите доставчици на последователиte Ви. Помолете Вашите доставчици да споделят информация за Вашия бизнес и партньорство в техните социални мрежи, да поставят линк към уебсайта Ви и т.н.

    Използвате ли Paysera заполучаване на онлайн плащания? Уведомете клиентите си, че благодарение на това партньорство могат да плащат за покупките си с редица разнообразни начини на плащане, а също така могат да получат обратно част от заплатената сума, когато плащат с Paysera.

    Може би Вие и Вашите партньори можете да публикувате съобщение в пресата по обща тема? Или пък Вие и Вашият партньор за получаване на плащания можете да добавите коментар за спада в продажбите през лятото и др.
  1. Никога няма неподходящо време за креативни кампании
    По-бавните летни продажби означават повече време за търговците на дребно за обмисляне и изпълнение на креативни кампании. Как да привлечете вниманието на клиентите си? Каква стойност мога да предложа? Съберете се с екипа си, ако имате такъв, и споделете идеите си. Може би ще намерите креативен начин да накарате клиентите си да започнат да купуват Коледни подаръци още сега? Или може би ще стартирате кампания „½ Коледа“, за да вдъхновите хората да празнуват „половин Коледа“ през юни, шест месеца преди реалния празник? В крайна сметка често нямаме време дори за най-добрите си приятели по време на същинската Коледа!
  1. Използвайте максимално туристическия сезон
    Лятото несъмнено е пиковият сезон както за местния, така и за международния туризъм. Помислете как можете да използвате това във Ваша полза? Партньорството с хотели е само една от многото идеи. От стандартни промоционални листовки в стаята до специални отстъпки само за гостите на хотела - възможностите са безкрайни.
sales-summer

Как продуктивно да използвате лятото за Вашия бизнес?

В допълнение към маркетинговите идеи по-горе, които можете да въведете през лятото, за да увеличите продажбите си, сезонът е идеален и за организация на бизнеса, която ще Ви е от полза през останалата част от годината.

  1. Срещи на живо с партньори
    Лятото е идеалното време да се отдръпнете от превърналите се в ежедневие виртуални срещи и да се срещнете с Вашите бизнес партньори или колеги на кафе и лично. Подобни жестове несъмнено укрепват връзките и могат да прераснат в съвместни проекти или приятелства.
  1. Организация на онлайн магазина
    По-ненатовареният период по отношение на продажби също е чудесно време да прегледате уебсайта си – може би бихте могли да организирате фотосесия и да актуализирате изображенията на продуктите си? Или може би е време да прегледате описанията на продуктите, заглавията, страницата и метаданните на снимките – всичко това ще помогне на потенциалните клиенти да намерят Вашите продукти.

    Можете също така да си поставите за цел да напишете няколко по-дълги текста според изискванията за SEO, които да доведат клиенти на Вашия уебсайт – ТОП 10 идеи за подарък за Коледа и др.
  1. Анкета за клиенти
    Създали ли сте имейл база данни с клиенти или може би комуникирате с тях в социалните мрежи? Помолете клиентите си да попълнят подробна анкета за Вашите продукти или услуги – анализирайте какво им липсва и какво харесват най-много и се опитайте да приложите промени преди есенните и зимните разпродажби.
  1. Подобряване на процеса на пазаруване
    Предлагате ли достатъчно възможности за плащане на Вашите клиенти? Ясен и надежден ли е процесът на плащане? Добър момент е да прегледате партньора си, предлагащо портал за плащания, да актуализирате плъгините си за портала, ако използвате такива, да прегледате настройките си и да проверите за нови функции.
sales-summer

Paysera е един от най-популярните партньори за получаване на плащания в Балтийските държави. Хиляди електронни магазини използват Paysera Checkout и предоставят на своите клиенти възможност да плащат чрез електронно банкиране, с карта, а понякога дори и с SMS или в брой в партньорски обекти.

  1. Подобряване на доставката на продукти
    Също така си струва да прегледате дали предлагате достатъчно опции за доставка за клиентите си, преди да започне бумът на Коледното пазаруване. Подписването на договори с всяка куриерска компания поотделно и интегрирането на доставчици на услуги по доставка може да отнеме много време. За да спестите малко време, можете да използвате услугите за доставка на Paysera (за момента са достъпни само за Литва) - като интегрирате само един плъгин, ще предоставите на клиентите си избор от най-популярните опции за доставка в Литва: Omniva, LP Express, Venipak и др.
  1. Планиране за следващата година
    Купете велосипеда си през зимата и ските - през лятото. Използвайте летния сезон, за да се подготвите за зимни и Коледни разпродажби и кампании, както и за промоциите на Черен петък. Можете също така да започнете да планирате какви подаръци ще подарите на Вашите партньори, клиенти или колеги.
  1. Анализиране на конкурентите
    Ако имате повече време, можете да направите и анализ на Вашите конкуренти. Често, когато сме погълнати от ежедневните си задачи, не забелязваме как се е променил пазарът. Направете подробен анализ на конкурентите си – как се позиционират и как представят продуктите си, оценете силните си страни и обмислете как можете да ги подчертаете в бъдещи комуникации.
  1. Възможности за развитие
    Въпреки че продажбите може да са спаднали през лятото, бизнесът се развива добре от известно време насам? Може би е време да помислите за разширяване? Клиентите в балтийските държави имат много сходни потребителски навици и вкусове. И клиентите, които използват Paysera за онлайн обработка на плащания, може също да приема плащания през най-популярните банки в Латвия и Естония без никакви проблеми. Възможно ли е това да са държави, в които да разширите бизнеса си?

Започнете да приемате онлайн плащания чрез Paysera днес!

ПОВЕЧЕ