Броят на електронните магазини се увеличава по време на карантината 



След обявяването на карантина, много компании трябваше да преосмислят своите бизнес модели и да преминат към сектора на електронната търговия. Това със сигурност изправя много предприемачи пред доста предизвикателства, но искаме да вярваме и, че създава страхотни възможности, които ще помогнат на фирмите и икономиката в дългосрочен план.

#

Повече електронни магазини и нарастващи продажби

Paysera предоставя възможност на около 90% от литовските електронни магазини да получават плащания онлайн и е бързоразвиващ се доставчик на финансови услуги в други страни, като България, Румъния, Латвия и Естония. Вече можем да видим, че първите седмици на карантината не само стимулираха продажбите на съществуващите електронни магазини, но и насърчиха много нови бизнеси да започнат да продават онлайн

“Откриваме около 30% повече електронни магазина, в сравнение с обичайния процент през същия период. А продажбите на съществуващите магазини напоследък нараснаха около 1,5 пъти. Също така, получаваме все повече обаждания и запитвания за услугите на Paysera Checkout - това показва промени в пазара на електронната търговия поради настоящата ситуация в света,” отбеляза Изпълнителният директор на ‘Paysera LT’ Vytenis Morkūnas. 

По-лесен и по-евтин начин за приемане на плащания

Една трета от тези електронни магазини използват плъгините за получаване на плащания, създадени от Paysera. Подобни ИТ решения могат да спестят време, не се нуждаят от допълнителни ресурси за програмиране и позволяват на електронните магазини да започнат да получават плащания онлайн без бавене, само след един-два дни.

“Радвам се, че нашите услуги са полезни за клиентите и са нужни на пазара. Растежът на онлайн продажбите също ни дава възможност като компания да предлагаме услуги за получаване на плащания при по-добри условия. За известно време сега позволяваме на новите електронни магазини да използват нашата услуга по получаване на плащания на много по-ниска цена за първите 3 месеца. Надяваме се, че подобни отстъпки ще насърчат повече хора да стартират бизнес в сферата на електронната търговия и ще помогнат на новите магазини през този труден момент,” допълни още Vytenis Morkūnas.

Нови магазини, нови надежди

Напоследък забелязахме тенденция, че новите електронни магазини се фокусират върху продажбата на хигиенни продукти и услуги по доставка (доставка на храна и дори напитки до домовете на хората). 

И въпреки че ситуацията в страната и света като цяло е доста сложна в момента, ние се надяваме, че след като всичко приключи, фирмите ще запазят онлайн присъствието си, ще оптимизират своите магазини и това ще помогне на икономиката да се вдигне на крака.

Адаптирането на Вашия бизнес към онлайн пазара е умение за цял живот. Като fintech компания се чувстваме вдъхновени да видим толкова много предприемачи да не се отказват, бързо да се адаптират към пазара и да са толкова креативни в тези времена на несигурност. Вярваме, че техните усилия ще се изплатят за нула време, а ние винаги ще бъдем тук, за да оказваме помощ!