Всички категории

Как да започнете онлайн бизнес в 5 стъпки

#
И така, решили сте да стартирате онлайн бизнес, но с огромното количество информация в интернет не сте сигурни откъде да започнете? В тази статия ще получите практически насоки от Audrius Lučiūna - съосновател на Paysera, експерт по електронна търговия и лектор в поредицата от онлайн курсове "Разговори за електронна търговия".

За Audrius Lučiūnas

Ако името Audrius Lučiūnas е ново за Вас, ето няколко факта за него и това, което прави съветите му безценни. Той е:

  • съсобственик на Paysera
  • собственик на верига оптики Zinky и онлайн магазин gerilesiai.lt
  • лектор в образователната поредица "Разговори за електронна търговия"
  • експерт по електронна търговия с над 15 години опит

Днес Audrius ще Ви преведе през процеса на стартиране на онлайн бизнес или по-точно управление на онлайн магазин.

Нека да започваме!

Стъпка 1. Определете Вашата бизнес посока

Да започнем от самото начало. Ако възнамерявате да развивате бизнеса си в правилната посока, на първо място трябва да сте наясно коя е тази посока.

Нека започнем с лесен въпрос: ще продавате собствените си продукти (D2C – "Direct to Consumer" или "Директно към потребителя") или ще продавате продукти, които са създадени от други (B2C – "Business to Consumer" или "Бизнес към потребител")?

Веднага щом можете да отговорите на този въпрос, можете съответно да създадете стратегия по конкретни точки:

  • Коя платформа ще използвате за продажба. Напр. Amazon, Shopify или ще създадете собствена.
  • Как ще доставяте продукта. Помислете за теглото, размерите и други важни фактори, свързани с Вашия продукт.
  • Как ще получавате плащания. Най-сигурният и удобен за потребителя метод би бил да предложите различни възможности за плащане в една система. Тази услуга е известна още като портал за плащания. Има много различни опции за това и Paysera Checkout е една от тях – на нея се доверяват над 13 000 електронни магазина, не по-малко!

Стъпка 2. Комуникационна стратегия и стимулиране на първите продажби

Готови ли сте за първите продажби? Не се притеснявайте, ще стигнем до това! Но първо се нуждаете от комуникационна стратегия, която ще накара правилните клиенти да дойдат при Вас.

Позициониране на Вашия бизнес

Нека започнем с позициониране, което ще подчертае това, което прави Вашия бизнес различен и уникален. Ето един много полезен модел на Ейприл Дънфорд, който ще Ви преведе през този процес. Всичко, което трябва да направите, е да отговорите на следните въпроси – това са Вашите предимства!

#

Сегментиране на клиентите

Това, че знаете своята стойност, е страхотно! Но знаете ли кой ще се заинтересува от това, което предлагате?

Когато става въпрос за сегментиране на клиенти, може да е полезно да се създаде портрет на купувача въз основа на демографски данни, като пол, възрастова група, местоположение, семейно положение, заплата и разполагаем доход.

Има обаче фактор, който е още по-важен – поведението на Вашите клиенти.

В идеалния случай ще искате да се съсредоточите върху хора, които са наясно с определен проблем, знаят кой продукт би го решил, както и факта, че имате точно това, от което те се нуждаят. Този сегмент обаче не е голям, особено когато току-що стартирате своя онлайн магазин.
Ето защо хората, които са наясно с проблема и решението, но не и кой продукт да използват или откъде да го купят, са чудесно начало. Вашата работа в този случай е да комуникирате убедително защо Вашите продукти са най-доброто решение за тях.

Първа покупка

Това ни води до момента, който чакахте – първата покупка. В началото ще искате да елиминирате страха от първата покупка и най-добрият начин да го направите е... като позволите на потенциалните си клиенти да изпробват Вашия онлайн магазин с възможно най-малък риск.

Чудесен начин да направите това е като предложите първа безплатна проба/мостра или консултация.

Стъпка 3. Ценова стратегия

Най-общо казано, има две основни правила, които трябва да следвате:

  1. Винаги пояснявайте защо Вашите продукти са по-евтини или по-скъпи от идентични продукти. В противен случай клиентите Ви сами ще измислят обяснение, най-вероятно песимистично.
  2. Съсредоточете се върху увеличаване на стойността за Вашите клиенти, вместо да бъдете най-евтините на пазара.

Стъпка 4. Удвоете доходите си с проста формула

Разгледайте формулата по-долу.

#

За да се растете бързо, всеки фактор във формулата трябва да бъде повишен. Най-реалистичният начин да постигнете това е като увеличите всеки един от тях с 20%.

Фактори за растеж:

  • Публичност - работете с инфлуенсъри
  • Адаптиране - тествайте Вашия електронен магазин с различни браузъри, различни размери на екрана, мобилни телефони и компютри. С други думи, коригирайте всички технически грешки
  • Цена – използвайте стратегия за кръстосани продажби и предлагайте повече отстъпки
  • Количество – предлагайте програми за лоялност

Стъпка 5. Бизнес развитие

Продажбата на много различни продукти на много различни клиентски сегменти по едно и също време е... хаотична и много бързо може да стане твърде сложно.

Ето по-добър начин да го направите: започнете с една продуктова категория и един продуктов сегмент. С други думи, изберете ниша и осигурете качество.

Когато спечелите доверието и лоялността на Вашите клиенти, започнете да предлагате още един вид продукт. Веднага след като вторият тип продукт е познат и се справя добре, адаптирайте първата продуктова категория към нов сегмент от клиенти.

По този начин няма да харчите твърде много пари наведнъж и всичко ще бъде по-лесно за поддръжка.

Разширяване в чужбина

Да приемем, че Вашият нов сегмент от клиенти е в друга държава. Ето нещата, които трябва да обмислите, преди да предприемете действие.

Езикова бариера. Някои хора смятат, че ако техният онлайн магазин е на английски, той автоматично ще работи навсякъде. За съжаление, има държави, в които английският език не е широко разпространен, поради което клиентите може да се объркат относно условията и да изберат да закупят същия продукт от онлайн магазин, който може да предложи локализация. И нека не забравяме важността на обслужването на клиенти на местния език!

Доставка. Преди процесът на доставка в чужбина беше истинско главоболие за мнозина. За щастие в днешно време това не е толкова голям проблем и е лесен за разрешаване. Това, което можете да направите, е да използвате 3PL услуга (услуга, свързани с логистика на трета страна). По този начин местна компания може да съхранява Вашите продукти, да ги изпраща и в някои случаи дори да ги доставя. Това ще ускори неимоверно процеса.

Как да получавате плащанията. Това изисква известно проучване на конкретна държава, но в повечето страни има възможности за избор.

Как да рекламирате бизнеса си. Нещата, които правят Вашия продукт уникален на местно ниво, може вече да са често срещани в друга държава, поради което трябва да създадете стратегия за това как ще представите бизнеса си и какво Ви прави уникални в страната, на чийто пазар искате да навлезете.

Очаквайте още по темата

Надяваме се, че това кратко обобщение как да започнете онлайн бизнес е било полезно за Вас! Стартирането на онлайн бизнес не е малко постижение, но за щастие има много експерти, които са нетърпеливи да споделят своите знания и опит с Вас.

Не забравяйте да ни следвате в социалните мрежи, тъй като там ще намерите още полезно и свързано с електронната търговия съдържание!

Свързани статии

#

Paysera представя "Разговори за електронна търговия"

Ако управлявате онлайн магазин, може би чувствате, че трябва да разбирате от всичко – уеб дизайн, управление на социални мрежи, финансов мениджмънт и много други теми. Но времето никога не стига! Ние сме наясно с усилията, които са нужни, затова създадохме „Разговори за електронна търговия“ – безплатен онлайн курс, който обхваща всичко, свързано с електронната търговия. Продължете да четете и научете повече за него.

#

10+ маркетингови съвета за електронни магазини: Как да провеждате промоции и да увеличавате продажбите си, без да се разорите?

Традиционно разпродажбите за Черния петък заливат Интернет и физическите магазини в края на есента. През 2021 г. Черният петък се пада на 26-ти ноември, но в действителност акцентът на целият период от началото на ноември е свързан с предколедните отстъпки и пазаруването. Тъй като много държави все още имат по-строги правила за физическите магазини, основните продажби в Черния петък се очакват отново да се реализират онлайн.

#

10+ маркетингови съвета за електронни магазини: Как да провеждате промоции и да увеличавате продажбите си, без да се разорите?

С наближаването на периода на пиковите разпродажби и интензивно пазаруване, много търговци в сферата на електронната търговия търсят начини и идеи как да се откроят от тълпата на масовите отстъпки, да привлекат импулсивни купувачи, които пазаруват по празниците, и да се уверят, че тези клиенти ще се завърнат отново. Audrius Lučiūnas, съосновател на Paysera с над 15 години опит в електронната търговия, споделя своите прозрения и съвети относно маркетинга на онлайн търговията. Колко от тях вече са Ви известни?👇