Как да използвате сигурно услугите на Paysera?
Услугите на Paysera се предоставят чрез модерна, удобна и сигурна система. Всеки клиент разполага с лична сметка, до която има достъп от всяка държава в света, както чрез уеб страницата на Paysera, така и чрез мобилното приложение.
Системата Paysera е напълно сигурна, но сигурността на Вашата сметка и данни зависи и от действията Ви в Интернет. Препоръките по-долу ще Ви помогнат да гарантирате сигурността на Вашите действия, извършени в системата на Paysera и като цяло в Интернет.
Сметка
Можете да влезете в системата на Paysera чрез мобилното приложение (като въведете парола или влезете с пръстов отпечатък) или чрез уеб сайта на Paysera.
Влезте в системата чрез уеб сайта (десктоп версията), като изпълните следните стъпки:
1. Отидете на https://www.paysera.bg, кликнете върху Вход и ще бъдете пренасочени към https://bank.paysera.com/bg/login.2. Изберете метода за идентификация – имейл адрес или телефонен номер. Въведете нужните данни.
3. Изберете метода на вход в системата:
- чрез мобилното приложение. Когато използвате мобилното приложение за вход в системата, ще трябва да потвърдите контролния код в приложението (той трябва да съвпада с кода, показан в прозореца на браузъра). Препоръчва се за идентификация да се използват биометрични данни (пръстов отпечатък), за да се гарантира по-висока сигурност.
- чрез въвеждане на парола. След като въведете паролата, ще получите достъп до своя акаунт и ще можете да виждате информацията по сметката си, но другите функции ще бъдат недостъпни. За да управлявате напълно акаунта си, трябва да потвърдите данните за вход: в горната част на менюто вляво кликнете върху „Потвърждение за вход“ и изберете метода - чрез мобилното приложение, SMS или мобилен подпис (мобилният подпис е наличен само в Литва).
Моля, обърнете внимание на няколко много важни правила за сигурност, когато влизате в своя акаунт чрез настолната версия (уеб сайта):
- отворете нов прозорец на браузъра и въведете адреса https://www.paysera.x (само следните домейни може да бъдат изписани на мястото на x: bg, com, lt, lv, ee, pl, es, de, ro, al). В годния десен ъгъл кликнете върху Вход и ще бъдете препратени към https://bank.paysera.com/bg/login. Уверете се, че връзката е криптирана (визуализирана е иконката на "катинар" и адресът започва с “https”; проверете дали буквата “s” е поставена накрая – в някои случаи се вижда, само ако се кликне върху адресната лента), а за сигурна връзка се използва електронен сертификат, който се издава само на компанията Paysera, както е показано на снимката.
Системата Paysera не е достъпна на други, макар и много сходни адреси, като напр.: www.payssera.com, bank.paysera.anotherdomain.com, paysera.myf1ntech.com/paysera/login и т.н.
Ако сте отворили страница с подобен адрес и уеб сайтът е много подобен на официалния уеб сайт на Paysera, най-вероятно сте попаднали на измама. В този случай не въвеждайте никакви данни и незабавно уведомете отдел "Обслужване на клиенти" на Paysera .
- винаги се отписвайте от акаунта си чрез опцията "Изход". Избягвайте да влизате в профила си на обществени компютри или устройства на други лица, тъй като те могат да съдържат злонамерен софтуер за кражба на пароли или други данни.
- препоръчваме Ви да проверявате IP адресите, от които сте влизали в своя акаунт поне веднъж месечно. Можете да ги проверите, като кликнете върху Настройки > Настройки на Paysera сметка > История на вход в системата. Ако имате подозрение, проверете дали е имало транзакции или влизания от различен IP адрес. Системата позволява на клиента да зададе IP адреси в клиентския си акаунт, от които ще бъде достъпен входът в системата: Настройки > Настройки на Paysera сметка > Допълнителна мярка за сигурност. При съмнения за неоторизиран достъп, моля незабавно се свържете с отдел "Обслужване на клиенти".
- не предоставяйте идентификационните данни за вход на никого. Ако някой Ви предложи да откриете сметка в Paysera от негово име или от името на други лица, или да извършите финансови действия, свържете се с отдел "Обслужване на клиенти" и ще бъдете уведомени за следващите стъпки.
- ако личните Ви данни и данните за контакт бъдат променени, веднага ги актуализирайте в системата. В случай на инциденти, свързани със сигурността, или с цел да Ви предоставят важна информация, служителите на Paysera ще могат незабавно да се свържат с Вас и/или да Ви идентифицират правилно.
- новорегистриращите се потребители в системата на Paysera трябва да обърнат внимание на регистрационната форма. Изображението вдясно показва как трябва да изглежда формата.
Моля, имайте предвид, че служителите на Paysera, които се свързват с Вас, никога няма да поискат да разкриете своите данни за вход, кодове за потвърждение на транзакции или пароли. Служителите на Paysera могат да поискат определени данни за вход, само ако Вие самите се обадите на отдел "Обслужване на клиенти" и единствено с цел лична идентификация. Ако подозирате, че не разговаряте със служител на Paysera, помолете го да Ви се обади по-късно и се свържете с отдел "Обслужване на клиенти" на Paysera.
Парола на акаунта
Паролата на акаунта трябва да бъде уникална и да се състои от поне 8 символа, главни и малки букви, цифри и специални знаци.
Моля, не използвайте в паролата Ваша лична информация или информация, свързана с членовете на Вашето семейство, например дата на раждане, имена, фамилия на членове на семейството или приятели, имена на домашни любимци, цифри и букви, които лесно може да бъдат отгатнати.
Старайте се да помните паролата и не я съхранявайте в бележник, на телефона си или на друго място. Предлагаме да използвате приложения за съхранение на пароли и да запазите паролата си криптирана.
Не използвайте една и съща парола в други системи, тъй като може да се използва и за влизане във Вашия Paysera акаунт. Ако подозирате, че други лица са узнали паролата Ви, сменете я незабавно и проверете дали е имало неоторизирани влизания в акаунта и дали са правени опити или са изпълнени платежни транзакции.
Препоръчваме Ви да променяте паролата поне веднъж на всеки 3-6 месеца.
Имайте предвид, че Paysera не изпраща съобщения с искане за промяна на парола.. Дори ако Paysera Ви извести за заплаха за Вашите данни или сметка, или Ви уведоми за необходимостта да извършите каквито и да е действия, съобщението никога няма да съдържа линк към страница за промяна на парола. Paysera също никога не изисква от клиентите си да изтеглят прикачени файлове, да инсталират софтуер или да разкрият данни за вход. В случай, че получите подобно съобщение, моля незабавно информирайте отдел "Обслужване на клиенти".
Смарт устройства
Използвайте само смарт устройства, които са законно закупени от оторизиран доставик, чийто софтуер за операционна система не е манипулиран (хакнат) и на които не са инсталирани приложения от други източници, различни от Google Play и App Store.
Когато смарт устройството не се използва, то трябва да бъде заключено с код, парола или по друг начин. Кодът за заключване на устройството и приложението Paysera не трябва да съвпада с части от Вашия телефонен номер, регистрационен номер на автомобил, дати на раждане или други цифри, свързани с Вас - всички кодове трябва да бъдат уникални или трябва да се използва пръстов отпечатък или някаква друга смарт технология.
Предварително инсталираният софтуер и софтуерът на други приложения трябва да се актуализират веднага след обявяването на актуализациите от разработчика на софтуера. Актуализациите са предназначени не само за отстраняване на неизправности, но и за елиминиране на уязвимост в сигурността и това е една от гаранциите за сигурност на операциите, извършвани с Вашето устройство.
Инсталирайте антивирусен софтуер на всички устройства, от които се свързвате към Вашия Paysera акаунт. Също така препоръчваме да инсталирате защитна стена (firewall), особено на компютри, тъй като това би възпрепятствало достъпа до компютъра от Интернет.
Други действия онлайн
Бъдете внимателни, когато предоставяте личните си данни онлайн - уверете се, че ги предоставяте на надежден уебсайт.
Преди да пазарувате онлайн, проверете репутацията на магазините във форуми за купувачи и на уебсайтове за оценяване. Новорегистрирано име (домейн) на магазина, липса на реалното име на компанията, регистрационен номер и информация за контакт са признак за ниска надеждност на магазина. Моля, обърнете внимание и на адреса на уебсайта – дали започва със символи, различни от https:// и дали е налице буквата “s”.
Когато пазарувате онлайн, често се предлага плащане с карта и се изискват данните на картата. Пазарувайте от магазини, които имат специални обозначения, потвърждаващи сигурността на плащанията: "3D Secure", "Verified by Visa" и "MasterCard SecureCode".
Не отваряйте непознати или маскирани (съкратени) уеб линкове, които не разкриват истинския източник, публикувани в социалните мрежи или изпратени чрез SMS или имейл. Не отваряйте неизвестни документи, не инсталирайте софтуер от неизвестни източници, не посещавайте ненадеждни уеб страници.
Сертифицирана сигурност
Сигурността на системата Paysera се потвърждава от международния стандарт за технологии и процеси за сигурност PCI DSS (Стандарт за сигурност на данните при разплащане с платежни карти). Този стандарт за сигурност регламентира изискванията за фирми, които приемат плащания с карти и обработват данни на клиенти. Системата Paysera има инсталиран стандарта от най-високото 1-во ниво, който се използва за безопасното изпълнение на повече от 6 милиона транзакции с карти на година.
В случай на подозрителна ситуация: съмнително съобщение от името на Paysera, подозрителни транзакции, загуба на данни за вход или въвеждане на данни във фалшив уебсайт и т.н., моля свържете се незабавно с отдел "Обслужване на клиенти" на Paysera. Винаги ще Ви помогнем да намерите решение!